Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Μαρία Ηροδότου, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Μαριάννα Γαλίδη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Μαριάννα Γαλίδη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους, Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
15:00 - 15:05
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:05 - 15:15
Πανίκος Καρπέττας
15:15 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Γιώργος Παυλίδης
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Γιώργος Παυλίδης
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 22:00
Μαρτίνος Περδίκης
22:00 - 00:00
29 %
S
7.4 km/h
36 %
SW
4.7 km/h
33 %
N
1 km/h
N
11.9 km/h
46 %
W
15.9 km/h
43 %
N
1 km/h

Μια Ιστορία Ένα Τραγούδι: Η Μαρίνα η Σαλονικιά

09:46 30.08.2017

Η ΜΑΡΙΝΑ Η ΣΑΛΟΝΙΚΙΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ – ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ 1973

Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Γιώργος Ζαμπέτας αποφασίζει να ηχογραφεί ο ίδιος τα περισσότερα από τα τραγούδια που γράφει, καθώς διαπιστώνει ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και πλέον ο συνθέτης έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα. Το ξεκίνημα με τη «Λεωφόρο Ζαμπέτα» το 1972 έχει μεγάλη επιτυχία κι έτσι οι προτάσεις για εμφανίσεις σε διάφορα μαγαζιά πέφτουν βροχή. Εκείνη τη χρονιά, επιλέγει ν’ ανέβει στη Θεσσαλονίκη και στο κέντρο «Αναμνήσεις» και είναι η πρώτη φορά που πηγαίνει στη συμπρωτεύουσα για μια σειρά παραστάσεων.

Τη συγκεκριμένη περίοδο, έχει παραγγείλει στον πασίγνωστο τεχνίτη Ρεμούνδο να του φτιάξει έναν μπαγλαμά κι όταν κατεβαίνει στην Αθήνα για να τον παραλάβει, «ζαλίζεται» όταν ακούει το ποσό που πρέπει να πληρώσει: Πέντε χιλιάδες δραχμές! Ωστόσο, ο τεχνίτης τον διαβεβαιώνει ότι έχει κάνει άριστη δουλειά και πράγματι το ίδιο διαπιστώνει και ο Ζαμπέτας, όταν δοκιμάζει να παίξει. Σκέφτεται λοιπόν ότι «αυτός ο μπαγλαμάς πρέπει να βγάλει τα λεφτά του» και επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη έχοντάς τον μαζί του…

Το ίδιο βράδυ της άφιξής του, σκαλίζει στις χορδές του μικρού οργάνου ένα ρεφρέν κι αμέσως πάνω στο σκοπό γράφει το στίχο «Μου ’χει κλέψει, μου ’χει κλέψει, μου ’χει κλέψει την καρδιά, η Μαρίνα, η Μαρίνα η Σαλονικιά». Την επόμενη ημέρα συμπληρώνει τα κουπλέ και πλέον το τραγούδι είναι έτοιμο. Σημειωτέον ότι είναι ένα από τα λίγα κομμάτια του Ζαμπέτα, στο οποίο έχει γράψει και τους στίχους εκτός από τη μουσική.

Στο εν λόγω τραγούδι, ο αξέχαστος συνθέτης περιγράφει ορισμένες από τις εικόνες που αποκόμισε από τις εμφανίσεις του στη συμπρωτεύουσα εκείνο το χειμώνα του ’72. Η «Μαρίνα» είναι υπαρκτό πρόσωπο και πρόκειται για μια από τις τραγουδίστριες που εμφανίζονταν μαζί του τότε στο σχήμα. Ο ίδιος πάντως ξεκαθαρίζει στη βιογραφία του ότι την κοπέλα δε τη λέγανε καν Μαρίνα!

Λίγο καιρό αργότερα –το 1973 πια-, ο συνθέτης έδωσε το τραγούδι στον Γιάννη Πουλόπουλο ο οποίος το ηχογράφησε για το δίσκο «Μουσικόραμα Ζαμπέτα» με τη συμμετοχή του ίδιου και της Μάγδας Τζαβέλλα. Αμέσως έγινε μεγάλη επιτυχία και παραμένει πολύ γνωστό μέχρι σήμερα.

Σίγουρα λοιπόν ο μπαγλαμάς «έβγαλε τα λεφτά του», όπως ήθελε ο Ζαμπέτας και δεν είναι τυχαίο ότι στο δεύτερο μισό της εισαγωγής του κομματιού ακούγεται ο τόσο όμορφος ήχος του!

Έρευνα - Παρουσίαση : Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης

ΠΗΓΗ:
Τάσος Κριτσιώλης
http://www.musiccorner.gr