Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Μαρία Ηροδότου, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Μαριάννα Γαλίδη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Μαριάννα Γαλίδη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους, Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
15:00 - 15:05
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:05 - 15:15
Πανίκος Καρπέττας
15:15 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 22:00
Σώσης Θεοδοσίου
22:00 - 00:00
77 %
N
2.4 km/h
89 %
N
1.1 km/h
25 %
W
6.4 km/h
85 %
N
3.5 km/h
S
8.4 km/h

Περιβάλλον για όλους: Ένα ανοικτό παράθυρο στη μάθηση

09:30 19.07.2017

Στη σημερινή εποχή, η αλληλεπίδραση των παιδιών με το περιβάλλον, έχει αλλάξει σε σημαντικό βαθμό, αφού η επαφή τους με το εξωτερικό περιβάλλον και ιδιαίτερα με τη φύση, έχει μειωθεί. Η αγάπη των παιδιών για τη φύση και η ανάπτυξη της σχέσης σεβασμού μεταξύ τους μπορεί να επιτευχθεί πρακτικά, μόνο με την άμεση αλληλεπίδραση των δύο. Έτσι, τα παιδιά ανακαλύπτουν το οίκο-φυσιολογικό τους εαυτό και προσεγγίζουν με μεγαλύτερο ενδιαφέρον οτιδήποτε απειλεί το περιβάλλον στο οποίο ζουν.

Αντλώντας εμπειρίες από το περιβάλλον, αρχίζει να δημιουργείται και να εξελίσσεται ο συνδετικός κρίκος μεταξύ περιβάλλοντος και παιδιών. Μέσα από το περιβάλλον τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν όλες τους τις αισθήσεις και να αλληλεπιδράσουν σε διαφορετικά πλαίσια επικοινωνίας, αφού προσφέρονται μια πλειάδα ευκαιριών που μπορούν να αξιοποιηθούν για διαφορετικούς σκοπούς. Η επαφή των παιδιών με το περιβάλλον μπορεί να ενσωματωθεί σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα: γλώσσα, μαθηματικά, τέχνη, φυσικές επιστήμες, μουσική και άλλα. Το εξωτερικό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει τη γλώσσα των παιδιών, αφού ο συνδυασμός κίνησης και πράξης βοηθά τα παιδιά να μεταδώσουν πιο εύκολα τις ιδέες τους.

Επίσης, μπορεί να προκαλέσει την περιέργεια των μαθητών και παράλληλα τη καλύτερη συγκέντρωση τους στο μάθημα, αφού έχουν διαφορετικά ερεθίσματα. Ως ανοικτό παράθυρο στη μάθηση, όπως υποστηρίζεται από πολλούς ερευνητές, το περιβάλλον προσφέρει πολλές και διαφορετικές ευκαιρίες δημιουργικότητας και ανάπτυξης δεξιοτήτων, μέσω των αισθήσεων. Παράλληλα, μαθαίνει να σέβεται το περιβάλλον και να το προστατεύει.

Έρευνα-Παρουσίαση: 
Δρ Ανδρέας Χατζηχαμπής & Δρ Δήμητρα Παρασκευά-Χατζηχαμπή, Βιολόγοι - Περιβαλλοντολόγοι
Κυπριακό Κέντρο Περιβαλλοντικής Έρευνας και Εκπαίδευσης Ιεράς Μητρόπολης Λεμεσού (www.kykpee.org)

Για περισσότερες πληροφορίες για το θέμα πατήστε τον υπερσύνδεσμο: http://www.kykpee.org

Πηγή φωτογραφίας: http://www.waldkindergarten-strasslach.de/