Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Μαρία Ηροδότου, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Μαριάννα Γαλίδη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Μαριάννα Γαλίδη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους, Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
15:00 - 15:05
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:05 - 15:15
Πανίκος Καρπέττας
15:15 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Γιώργος Παυλίδης
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Γιώργος Παυλίδης
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 22:00
Μαρτίνος Περδίκης
22:00 - 00:00
29 %
S
7.4 km/h
36 %
SW
4.7 km/h
33 %
N
1 km/h
N
11.9 km/h
46 %
W
15.9 km/h
43 %
N
1 km/h

Μια Ιστορία Ένα Τραγούδι: Ηρώ Σαΐα - Ποια κρεβάτια ζεσταίνεις

09:37 07.07.2017

ΠΟΙΑ ΚΡΕΒΑΤΙΑ ΖΕΣΤΑΙΝΕΙΣ
ΑΡΗΣ ΒΛΑΧΟΣ – ΜΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ – ΗΡΩ ΣΑΪΑ 2013

H Ηρώ Σαΐα μάς συστήθηκε μέσα από την ομάδα Σπείρα-Σπείρα, που έγινε γνωστή κυρίως μέσα από τη συνεργασία της με το Σταμάτη Κραουνάκη. Το 2010 παρουσίασε την παράσταση «Γυναίκα Τριαντάφυλλο» στην Αθηναΐδα με την υπογραφή του Σταμάτη Κραουνάκη, η οποία αποτέλεσε και την πρώτη της δισκογραφική δουλειά. Σταθμός στην πορεία της ήταν η συνεργασία της με τον Σταύρο Ξαρχάκο το 2011 στο «Αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι» στο Ηρώδειο, καθώς και στο «Αμάν Αμήν» στο Ακροπόλ το 2012. Έχει συνεργαστεί επίσης με τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, την Αφροδίτη Μάνου τον Ορφέα Περίδη, τους Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου, τον Γιάννη Σπανό, τον Νίκο Μαμαγκάκη κ.ά.

Το 2013 η Ηρώ Σαΐα θα συνεργαστεί με τους Άρη Βλάχο και ο Νεοκλή Νεοφυτίδη στη μουσική και με τους Μάνο Ελευθερίου, Γιάννη Γούνα, Γιάννη Καστανάκη στους στίχους, και θα παρουσιάσει τη δεύτερη προσωπική της δουλειά με τίτλο «Λευκό Χαρτί». Μέσα στο «Λευκό Χαρτί» υπάρχει ένα δυναμικό ζεϊμπέκικο σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου, το «Ποια κρεβάτια ζεσταίνεις».

Την ιστορία του τραγουδιού αφηγείται η Ηρώ: «Όταν ο Άρης Βλάχος μού έφερε να δούμε μαζί κάποιους στίχους του Μάνου Ελευθερίου, αμέσως ξεχώρισα το «Ποια κρεβάτια». Στίχος άμεσος, καθαρός, λόγος ποιητικός αλλά ταυτόχρονα σημερινός και σαφώς ένα από τα λίγα -αμιγώς- ερωτικά τραγούδια του σπουδαίου Μάνου Ελευθερίου! Για να πω την αλήθεια, διαβάζοντας το τραγούδι αισθάνθηκα ότι ήταν μια σύγχρονη εκδοχή, η συνέχεια ίσως της «Μαρκίζας», με την οποία έχω συγκινηθεί πολλά βράδια της ζωής μου. Ένα τραγούδι -όπως όλα όσα περιλαμβάνονται στον δίσκο «Λευκό Χαρτί» - που παίζει με τις φωτοσκιάσεις της ζωής και της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης «…κι αν ζωή κάπου υπάρχει, κάπου υπάρχει και φως...», αναφέρει χαρακτηριστικά ο στίχος.

Την επόμενη μέρα από τη συνάντηση μας, ο Άρης μού τηλεφώνησε λέγοντάς μου, «Ηρώ, νομίζω πως έγραψα κάτι πολύ καλό, με συγκινεί κι εμένα πολύ». Είχε δίκιο! Είχε δημιουργήσει ένα πολύ ιδιαίτερο, απόκοσμο θα έλεγα ζεϊμπέκικο, από αυτά που χορεύει η ψυχή κάτι στιγμές που θέλει να βγει από το σώμα. Με σύγχρονη ενορχήστρωση χωρίς να χάνει τη δραματικότητά του, με πινελιές-σχολιασμούς του μπουζουκιού, δίνοντάς του τον χαρακτήρα του ζεϊμπέκικου χωρίς φλυαρίες. Είναι ένα τραγούδι, σαν τα παλιά, άμεσα και δωρικά ζεϊμπέκικα, ταυτόχρονα όμως πολύ σημερινό. Έχει πόνο, αλλά όχι μιζέρια. Είναι κραυγή αναζήτησης που εκφράζεται με παλικαριά, στωικότητα και συνειδητοποίηση της πραγματικότητας.

Το είπα μια φορά και κρατήσαμε αυτήν την πρώτη ερμηνεία. Ένιωσα «σαν έτοιμη από καιρό», σαν να περίμενα αυτό το τραγούδι κι αυτό εμένα. Αισθάνθηκα χαρά και συγκίνηση. Λίγους μήνες αργότερα ήρθε η αγωνία για το πώς μπορεί να οπτικοποιηθεί ένα τέτοιο τραγούδι, έτσι ώστε να μη χαθούμε στην εικόνα, αλλά αντιθέτως να τονίζονται ακόμα περισσότερο, ο στίχος του και η μουσική. Σε αυτό το σημείο βρέθηκαν στο δρόμο μου η Κατριάννα Παντέλη και ο Ζαχαρίας Μαυροειδής, για να τονίσουν με εικόνες το ίδιο το τραγούδι. Ασφαλώς δε θα μπορούσα να χορεύω ζεϊμπέκικο ή να… «ζεσταίνω κρεβάτια». Άρα το σενάριο έπρεπε να βασιστεί σε μια δυνατή ιδέα!

«Πόσους ρόλους θα παίξεις, σε μια ξένη σκηνή»! Τελικά αυτός ήταν ο στίχος-κλειδί για το τραγούδι!

Έρευνα - Παρουσίαση : Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης

ΠΗΓΕΣ:
http://www.musicpaper.gr
http://www.phonograph.gr