Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Μαρία Ηροδότου, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Μαριάννα Γαλίδη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Μαριάννα Γαλίδη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους, Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
15:00 - 15:05
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:05 - 15:15
Πανίκος Καρπέττας
15:15 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 22:00
Σώσης Θεοδοσίου
22:00 - 00:00
51 %
NW
9.5 km/h
27 %
W
5.5 km/h
61 %
SE
9.5 km/h
67 %
W
10.5 km/h
N
14.6 km/h

Μια Ιστορία Ένα Τραγούδι: Αυτά τα χέρια

09:28 19.06.2017

ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΜΟΥΤΣΗΣ – ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ

Η δεκαετία του ’70 ξεκινά με την Αλίκη Βουγιουκλάκη να την υποδέχεται με μια ταινία αρκετά διαφορετική από εκείνες που την έκαναν «εθνική σταρ» και το κυριότερο, χωρίς τον τότε σύζυγό της Δημήτρη Παπαμιχαήλ ως συμπρωταγωνιστή μετά από αρκετά χρόνια. Τίτλος της «Ένα αστείο κορίτσι» σε σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη, σκηνοθεσία Τάκη Βουγιουκλάκη και το τότε ανερχόμενο αστέρι Νίκο Γαλανό δίπλα της.

Τη μουσική και τα τραγούδια του φιλμ ανέλαβε να γράψει ο Δήμος Μούτσης, εξαιρετικά δημοφιλής εκείνη την εποχή λόγω των μεγάλων επιτυχιών που είχε στο ενεργητικό του με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, τη Βίκυ Μοσχολιού, τον Σταμάτη Κόκοτα κ.α., πάνω σε στίχους του Νίκου Γκάτσου.

Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που ο συνθέτης θα συνεργαστεί με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο ως προς το στιχουργικό κομμάτι και μαζί θα γράψουν τρία τραγούδια για την Αλίκη («Είπα κι εγώ», «Το τσίρκο» και «Τα επαγγέλματα»). Όμως, δύο από αυτά από το 1979 κι έπειτα για ανεξήγητο λόγο δεν ακούστηκαν ποτέ ξανά στις κατά καιρούς προβολές της ταινίας από την τηλεόραση.

Πέραν των τριών προαναφερθέντων κομματιών, ζητήθηκε από τον συνθέτη να γράψει κι ένα πιο λαϊκό το οποίο θα έλεγε κάποιος νέος τραγουδιστής. Ο ισχυρός άνδρας της τότε Columbia Τάκης αμπρόπουλος δεν σκέφτηκε πολύ ως προς το όνομα και πρότεινε αμέσως τον νεαρό Μανώλη Μητσιά, που το 1969 είχε την πρώτη μεγάλη επιτυχία του με το πασίγνωστο «Στην Ελευσίνα μια φορά» -σε μουσική του Μούτση- και ο διευθυντής της εταιρείας σκόπευε να καθιερώσει.

Ο Παπαδόπουλος λοιπόν έγραψε τους στίχους και τους έδωσε στον συνθέτη, με τίτλο «Αυτά τα χέρια». Ωστόσο -σύμφωνα με αφήγηση του ίδιου του στιχουργού-, εκείνος δίστασε να τους μελοποιήσει αμέσως και θέλησε να ζητήσει μια δεύτερη γνώμη. Τους πήγε λοιπόν στον στενό συνεργάτη του Νίκο Γκάτσο για να τους διαβάσει και να του πει την άποψή του. Όντως ο σπουδαίος ποιητής το έκανε και του είπε: «Είναι πολύ καλοί. Ρωτάς εμένα να σου πω τη γνώμη μου για έναν άνθρωπο που έγραψε το δίστιχο «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει σαν αμάξι γέρικο στην ανηφοριά» (αναφερόμενος βεβαίως στο «Σαββατόβραδο στην Καισαριανή); Έτσι, ο Μούτσης ησύχασε και αποφάσισε να γράψει τη μουσική.

Όμως, η περιπέτεια δεν τελείωσε εκεί. Ο Μητσιάς -όντας στρατιώτης τότε- πήρε άδεια και πήγε στο στούντιο για την ηχογράφηση ενός τραγουδιού που δεν ήξερε καν, όπως και οι μουσικοί που περίμεναν τον συνθέτη για να το μάθουν. Παρών εκεί και ο Λαμπρόπουλος που ήθελε να επιβλέπει τα πάντα.

Σύμφωνα με όσα είπε πριν λίγα χρόνια ο εκλεκτός ερμηνευτής σε τηλεοπτική συνέντευξή του στον Λευτέρη Παπαδόπουλο, η ώρα περνούσε και ο Μούτσης δεν ερχόταν. Ο διευθυντής της εταιρείας εξαιρετικά ανήσυχος ζήτησε να του τηλεφωνήσουν στο σπίτι για να μάθει τι συμβαίνει. Το σήκωσε η μητέρα του συνθέτη, λέγοντας ότι ο γιος της …κοιμάται! Φυσικά, ο Λαμπρόπουλος χωρίς δεύτερη κουβέντα ζήτησε να τον ξυπνήσει και να πάει αμέσως στο στούντιο.

Πράγματι, έπειτα από κάμποση ώρα έφτασε στο χώρο της ηχογράφησης και -πάντα σύμφωνα με την αφήγηση του Μητσιά- ζήτησε να μάθει για ποιο λόγο είχαν μαζευτεί εκεί οι μουσικοί και ο τραγουδιστής. Τότε, ο Λαμπρόπουλος του είπε για το «Αυτά τα χέρια» για να εισπράξει την απάντηση: «Α, ναι. Ξέρετε, δεν το έχω γράψει αλλά θα προσπαθήσω τώρα»! ότε, ο Λαμπρόπουλος κλείδωσε την πόρτα του στούντιο και είπε σε όλους τους παρευρισκομένους: «Δεν πρόκειται να βγείτε από δω μέσα αν δεν τελειώσετε το τραγούδι». Η μουσική ευφυΐα του Δήμου Μούτση λειτούργησε στο έπακρο κι έτσι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έγραψε αυτό το πολύ σπουδαίο ζεϊμπέκικο, το οποίο έμαθαν επί τόπου οι μουσικοί και ηχογράφησε ο Μητσιάς που εμφανίζεται να το τραγουδά στην ταινία.

Παράλληλα, κυκλοφόρησε σε δισκάκι 45 στροφών κι αμέσως έγινε μεγάλη επιτυχία, παραμένει δε μέχρι σήμερα πασίγνωστο κι αγαπημένο κι ως ένα από τα πιο λαμπερά «παράσημα» στην καλλιτεχνική πορεία του εξαίρετου ερμηνευτή.

Έρευνα - Παρουσίαση : Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης

ΠΗΓΗ: Τάσος Κριτσιώλης,
http://www.musiccorner.gr