Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
00:00 - 01:00
Μαρία Μαρκοπούλου
01:00 - 03:00
Ηρακλής Ευστρατιάδης
03:00 - 05:00
Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης
05:00 - 06:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
06:00 - 06:10
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
06:10 - 07:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
07:00 - 07:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
07:05 - 08:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
08:00 - 08:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Χάρης Παναγιώτου, Νίτσα Παύλου, Ζωή Τηλεγράφου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Μαρία Ηροδότου, Χριστόφορος Νέστωρος
08:05 - 08:30
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
08:30 - 09:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
09:00 - 09:05
Μιχάλης Παπαευαγόρου, Νίτσα Παύλου, Χάρης Παναγιώτου, Γιάννης Κωστακόπουλος, Ζωή Τηλεγράφου, Χριστόφορος Νέστωρος, Μαρία Ηροδότου
09:05 - 10:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
10:00 - 10:10
Μαριάννα Γαλίδη
10:10 - 11:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
11:00 - 11:05
Μαριάννα Γαλίδη
11:05 - 12:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
12:00 - 12:05
Χρήστος Ζαβός
12:05 - 13:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
13:00 - 13:40
Πόλυς Χαραλάμπους, Χρήστος Ζαβός
13:40 - 15:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
15:00 - 15:05
Δημοσιογραφικό Τμήμα Deutsche Welle
15:05 - 15:15
Πανίκος Καρπέττας
15:15 - 16:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
16:00 - 16:05
Πανίκος Καρπέττας
16:05 - 17:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
17:00 - 17:10
Γιώργος Παυλίδης
17:10 - 18:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
18:00 - 18:05
Χρήστος Ζαβός
18:05 - 18:10
Γιώργος Παυλίδης
18:10 - 19:00
Δημοσιογραφικό Τμήμα
19:00 - 19:10
Φάνης Κρίγκος
19:10 - 22:00
Μαρτίνος Περδίκης
22:00 - 00:00
63 %
N
2.1 km/h
SE
2.4 km/h
58 %
W
2.1 km/h
SE
7.9 km/h
56 %
E
3.1 km/h
55 %
NE
3.9 km/h

Μια Ιστορία Ένα Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας - Μάλιστα Κύριε

09:16 02.06.2017

ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΥΡΙΕ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΜΠΕΤΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΓΙΑΝΤΑΣ 1973


Οι αρχές της δεκαετίας του ’70 όσον αφορά το τραγούδι φέρανε σιγά-σιγά στο προσκήνιο τους ερμηνευτές και οι συνθέτες άρχισαν πλέον να χάνουν την αναγνώριση και την εκτίμηση που είχαν τα προηγούμενα χρόνια. Ο κόσμος πια δεν έλεγε «το τραγούδι του Καλδάρα, του Μητσάκη» κ.λπ, αλλά «το τραγούδι του Μπιθικώτση, του Νταλάρα» κ.λπ…

Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, ο Γιώργος Ζαμπέτας είχε αρχίσει ν’ αντιλαμβάνεται ότι πολύ σύντομα θ’ αντιμετώπιζε μεγάλες δυσκολίες στη δουλειά του αν δεν έκανε κάτι «δραστικό» για να μπορέσει να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη καριέρα του. Βλέποντας λοιπόν ότι οι περισσότεροι τραγουδιστές που ο ίδιος είχε βοηθήσει κι αναδείξει λίγο-λίγο έφευγαν από δίπλα του, αποφάσισε στο εξής να ερμηνεύει εκείνος τα τραγούδια που έγραφε.

Έχοντας αυτά στο μυαλό του, ένα βράδυ του 1970 έφτασε στο κέντρο «Αναμνήσεις» όπου δούλευε τότε κι ενημερώθηκε ότι στο ταμείο υπήρχε γι’ αυτόν ένας φάκελος με αποστολέα από τη Γερμανία. Το πρωί μετά το τέλος του προγράμματος τον άνοιξε και διαπίστωσε ότι ήτανε διάφοροι στίχοι με την υπογραφή «Αλέξανδρος Καγιάντας». Μιλάμε για τίτλους όπως «Αυτοί που φεύγουν κι αυτοί που μένουν», «Αλήτη» και άλλα πασίγνωστα κι αγαπημένα κομμάτια.

Ο Ζαμπέτας ενθουσιάστηκε, έγραψε γράμμα στον Καγιάντα και πήγε και τον συνάντησε στο Μόναχο όπου ζούσε κι εργαζόταν με την οικογένειά του. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία τους η οποία συνεχίστηκε με μεγάλη επιτυχία και τα επόμενα χρόνια κι «έδεσε» περισσότερο, όταν ο στιχουργός επέστρεψε στην Ελλάδα το 1973.

Εκείνη τη χρονιά, ο συνθέτης ετοίμαζε το δεύτερο δίσκο στον οποίο θα ερμήνευε όλα τα τραγούδια. Είχε προηγηθεί το 1972 η «Λεωφόρος Ζαμπέτα» που είχε προκαλέσει εξαιρετικές εντυπώσεις και ουσιαστικά ξεκίνησε μια νέα καριέρα για τον δημοφιλή δημιουργό.

Ο Καγιάντας λοιπόν μεταξύ άλλων του έδωσε κι ένα στίχο, με τον οποίον όμως ο Ζαμπέτας δε μπορούσε να ολοκληρώσει τη μελωδία όπως ήθελε γιατί κάτι του έλειπε και δεν του «έβγαινε» σωστά η φόρμα του κομματιού. Εκεί λοιπόν που παιδευόταν, σκέφτηκε να προσθέσει τη φράση «Μάλιστα κύριε» και ρώτησε τον στιχουργό πώς του φαινόταν.Όταν πήρε θετική απάντηση κατάφερε επιτέλους να ολοκληρώσει το τραγούδι που έδωσε και τον τίτλο στο άλμπουμ, το οποίο κυκλοφόρησε στα τέλη του 1973 με εξίσου μεγάλη επιτυχία, όπως και το προηγούμενο. Μάλιστα, ο Καγιάντας έλεγε ότι αυτή η φράση «κρατάει» όλο το τραγούδι.

Είναι περιττό να πούμε ότι το «Μάλιστα κύριε» είναι ένα από τα πιο γνωστά, αγαπημένα και διαχρονικά κομμάτια του αξέχαστου Γιώργου Ζαμπέτα, το οποίο εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί ακόμα και σήμερα στους διάφορους χώρους ψυχαγωγίας. Το 1997 το ηχογράφησε σε δεύτερη εκτέλεση ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου.

Ποιος ήταν όμως ο Αλέξανδρος Καγιάντας; Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα από τα πολλά ψευδώνυμα που χρησιμοποιούσε ως στιχουργός ο Γιάννης Καλαμίτσης που έφυγε από τη ζωή το 2013. Δεν ήθελε ποτέ να μαθευτεί αυτό και μόνο μετά το θάνατό του άρχισε να «κυκλοφορεί» η εν λόγω αναφορά, που μάλλον τείνει προς την πραγματικότητα. Άλλωστε, το συγκεκριμένο όνομα δεν εμφανίζεται πουθενά αλλού στη δισκογραφία, πλην των τραγουδιών που έγραψε με τον Ζαμπέτα…

Έρευνα - Παρουσίαση : Κωνσταντίνος Καρεμφύλλης

ΠΗΓΗ:
Τάσος Κριτσιώλης
http://www.musiccorner.gr